уторак, 25. јун 2013.

Zasto su testovi za mediokritete




Pre mnogo godina kada sam zavrsavao osnovnu skolu bilo je bombardovanje Jugoslavije, a pre bombardovanja sve one nestasice, svercovanja nafte, oruzja, rata i cigara. Glavnu rec je vodio kao i sada SPS. Uglavnom u to bolesno vreme sam naucio vaznu lekciju – Skola je za idiote, snazalenje je za pametne.


Imao sam druga koji je imao sve petice u OS, i sve vreme mi govorio kako necu imati bodove da upisem srednju koju hocu sa samim tim ce mi i zivot biti los. Doslo vreme za prijemni a ono umesto testova za srednju bili testovi za vazdusnu opasnost. Polaganja nije ni bilo. Upao sam u skolu u koju sam hteo bez ikakvog truda, isto kao i on koji je gulio stolicu osam godina. Plus pred kraj godine sam pomagao direktoru skole da ukrade brasno i ulje iz robne kuce dok su gladni ljudi stajali ispred cekajuci po kilo koliko je drzava tada delila svima. On je iza dobijao dzakove a moj drug i ja mu pomagali da ubaci u svoj auto. Kada smo stigli u skolu on nas je pitao koje ocene zelimo, mi smo mu rekli iz kojih predmeta nam trebaju ocene a on je sutradan otisao i popravio nam te ocene. Tako sam dobio uspeh da upisem sta sam zeleo.


Kada sam kao klinac skapirao kako svet funkcionise skola je postala mesto za retardirane za mene. Svi oni koji su se u srednjoj borili za uspeh su mi izgledali kao retadrdi. Naravno bio sam najgori djak jer me bolelo dupe za to, znao sam da se znanje ni trud ne vrednuje. Zavrsio sam i fax posle toga, na silu. 


A onaj moj drug sto mi je pricao da je uspeh najbitnija stvar u zivotu sada radi sa decom u nekoj zabiti od sela jer nije imao vezu da ga zaposle u Beogradu iako tamo zivi. 


Poenta price nije da ne treba uciti, samo ovde je to suludo raditi. Model skolstva je preuzet iz SAD-a koji je plati pa ces dobiti diplomu a posle u zivotu moras sam da se snadjes kako znas i umes. Jer onaj socijalisticki model skolstva je ocigledno propao koliko god mislili da je on jedini vredan. Medjutim ironija je sto 70% nagrada za nauku u SAD-u dobijaju azijati koji se trude vise od Amerikanaca. Dakle nije skola niti testovi bitni vec trud, sreca i veza za posao u Srbiji.


Da skratim pricu, testovi ne pokazuju znanje, a kamoli inteligeciju. Svaki kreten moze da ih nabuba, ali to nece znaciti da ce on biti pametan. Pametan je onaj koji je uporan u svom polju i koji u tome napravi pomak na svetskom nivou. Danas svako magistrira, a nauci nista nije dao. A u Srbiji se za uspeh boduje tatina firma, dok su testovi za idiote.

Нема коментара:

Постави коментар