понедељак, 18. фебруар 2013.

Budućnost medija




  
1.Konvergentni mediji




Svi mediji će se stopiti u jedan, bilo to Guglove naočare ili telefon koji možeš da upravljaš mislima, sve će se dešavati u tom malom ekranu ili projektoru koji će moći da pokaže detaljnije i realnije. Posle stihije Interneta sigurno će nastupiti novi medij a starima vratiti oduzeto. Sledeća evolucija može biti telepatski medij, verovatno polu ili potpuno organski. 


Već postoji mašina za čitanje misli, koja od vaših misli stvara sliku na ekranu, kao i neuromarketing koji radi obrnuti proces, od slika na ekranu meri vašu moždanu aktivnost, pa će se sigurno na tom polju i izvršiti proboj novog medija. Tako više medij neće biti nastavak čovekov nervnog sistema, već ce postati deo ili ceo njegov nervni sistem.

Kao i organski kompjuter koji je sačinjen od biomolekula ali može da obavlja samo proste računske operacije, njegov harver, softver, input i output je potpuno drugačiji od ovog ispred kojeg sedimo. A taj novi organski medij sigurno je da će biti delom ili potpuno nekomatibilan sa svim dosadašnjim. Preuzeće primat a posle nekog vremena i on zamreti ili se utopiti sa neorganskim medijima.




2.Trendovi ce biti kompleksniji




Umesto današnjih jedne vesti jedan trend, vesti će se nadovezivati, imaće sagu, simboli ce se replicirati iz jednog u drugi medij, kodovi takođe jer će biti potrebni za razumevanje vesti ili poruke. Stvari i ljudi nosiće poruke, a njihovo repliciranje i značenje. Tako će se lakše i prodavati jer će biti već poznatiji. Sve će se svesti na par stvari a one se samo varijacijski menjati. Suštinski nijedan trend neće biti nov već mutiran onim prethodnim, samo šareniji i življi. A neće se smeti niti moći drugačiji trendovi promovisati jer neće biti ni shvaćeni od masa.




3.Lakše prenosivi






Manji, fleksibilniji i suptilniji. Neće kostati medij kao aparat/organ već pristup vestima, informacijama od značaja. Medij ce biti jeftin ali vest i pristup njima skupa kao što i danas mnogi ugledni časopisi naplaćuju pristup (WSJ, Financial Times, The Times, The New York Times…). Apstrahovaće se ideje pa će znanje postati vredno i obaveštenost a ne materijalna svojina. Elite će imati pristup znanju, mase će verovati da ga imaju a zapravo će biti izmanipulisani prividom znanja zbog masovne i lake dostupnosti. Vesti neće biti vesti već reklame vodeće ideologije. Zapravo će biti dostupna samo vodeća politika i ništa više od toga.




4.Brži




Vesti, događaji, kolumne, trendovi, tvitovi, mreže, sve će se spojiti u neku vrstu boja. Neće biti vremena čitati vesti ili pojedinačne poruke već će se slivati u nijanse, a nijanse će nositi značenje. Nesto kao linija ispod YouTube snimka, koliko je zelena ili crvena znamo da li je video dobar ili loš. Tako i vesti, informacije, statusi, slike, neće biti potrebno da ih listamo pojedinaćno već na osnovu boje ili mirisa zaključiti da li se radi o nečemu što nas zanima, da li je o politici, kulturi ili sportu reć, kao i samo značenje unutar tih vesti i rubrika kao i značenje ostalih vesti, a tačkama ili kontra bojama označiti suprotna mišljenja/negaciju. Potpuna tabloidizacija svih medija i skraćenost vesti na par rečenica ili boja. Neće biti uživo prenošenja većine događaja jer je tako otežana manipulacija ali biće blisko uživo snimku ili približno spektaklu toga. 




5.Reklame interaktivne i bazirane na društvenim mrežama





Biće sveobuhvatnije i preciznije. Uključivaće vas u svoj svet. Postaće 3D ili 4D. Dobijaće nastavke ili oblike u drugim medijima prenoseći kodove iz onog prethodnog vremena i medija. Najveća promena neće biti izgled nego kod, način saopštavanja i prilaz publici, masi. Istraživanja će se vršiti na apsolutno svemu, kao društvenim mrežama jer je to vrsta špijunaže ali pošto nije potrebno prodati strah zarad držanja vlasti već robe biće potrebno da se razvijaju algoritmi koji pretrazuju reči, sinonime, idome, sintagme… A onda formirati reklamu i nuditi na osnovu trendova kao što je sezonski grip i pominjanje njega na mrežama i vama lek, devojku, auto, turističko mesto… Umesto prodaje identiteta stvoriće od vas identitet. Neće biti potrebno kupovati stvari jer ćete vi postati roba. Vas će iskoristiti u mediju i u isto vreme ćete biti i reklama i proizvod i korisnik. 

Dizajn kao i funkcionalost interaktivna, neće se znati da li se komunicira sa mašinom ili čovekom. Unapred predviđena konverzacija i odgovori. Samim tim i veći uticaj na pojedinca, za svakog korisnika algoritmima će se stvarati određena priča od mogućih beskraj kombinacija. Ubeđivanje i prodaja će se samo usavršiti kroz postojeći cleverbot.com program. Indijci i Kinezi će postati višak čak i za call centre. Mašina će proizvoditi, prodavati, pakovati, slati a konačno i kreirati. Kako medijske sadržaje tako i realnost. A sve to programirana od strane par ljudi.





6. Kreacije u budućim medijima





Lakoća kreacija putem novih medija ili jednog medija kao i dostupnost će izgledati kao profesionalna a zapravo je samo podržavanje vodeće ideologije. Kultura društva stvara i sopstveni prilaz i proizvode stvaranja. Tako će i sledeci medij biti ono što je svojstveno najnaprednijoj kulturi na svetu. To ne znači da je ona najbolja već će imati hegemoniju nad drugim društvima, samim tim će se i njeni proizvodi kopirati iako će svi biti novi. Oni će izgledati slobodni a zapravo će matrica svakog novog proizvoda biti usađena samim postojanjem tog medija iz kojeg će i proizvodi izlaziti. Neće se moći napraviti ništa subverzivno dok se god budeo koristio novi medij, bio organski ili neorganski.





7.Perfidnija cenzura i manipulacija





Upotreba dece, emocija, poznatih, nauke, ljubavi i strahova će doživeti suptilnost. Zapravo u kakvom bude stanju određeno društvo/svet toliko će biti napadnija manipulacija. Globalizacija će unificirati i poamerikanizovati svet i samim tim će se kodovi prenositi i na druge kulture iako ne budu odgovarali ili činili spin. Usponom BRIK-a može doći do šarenila medija i informacija, iako su i te države poamerikanizovane i globalizovane. Pojedinci će se okretati alternativnim i manje poznatim izvorima ali će i oni biti kupljeni pre ili kasnije. Sve dok postoji novac medij će mu biti rob.

Društva i mediji će se kretati od apsolutne cenzure do apsolutne slobode. Ustanovivši u dugim periodima da jedna vrsta vlasti i organizacija medija ne valja okretaće se drugom i tako u beskraj. Sloboda će da izaziva skandale i uništenja, zabrane će da izazivaju duhovno uništenje a potom i ljudsko. Izlgedaće da alternative beskrajnom jurenju brojeva nema. 

Špijuniranje će postati sveobuhvatnije i zakonski omogućeno, osim špijuniranja Interneta kao danas što radi kompanija Topsy, skupljaće se podaci i po ulicama, kaficima, prodavnicama i svim javnim mestima. Boje auta, sata, očiju, šta nosite, koju marku, dezen ili oblik, koliko koraka pravite, kome ste se javili kao i koga gledate će biti omoguceno da se prati, jer je to sve na javnim mestima i u cilju istraživanja tržišta i poboljšanja usluga, a zapravo za društveni inženjering i promenu svesti. Rezultati tih istraživanja će biti znanje koje nikada nije ni bilo namenjeno za mase, već za pojedince na vehu hijerarhije, tako će i ova saznanja biti otkupljena ili naručena. Svet će postati mali pa će se naručivati istraživanje svemira, iz Kine i Indije poslovi će se outsource-ovati izvan planete Zemlje, po asteoridima i planetama, a radnici plaćeni sve manje i manje, radeći sve više, misliće da rade dobru stvar i jedinu moguću.

Neće postojati privatnost ili će biti toliko mala da je nebitna. U ime statistike sve će biti kontrolisano, ali ljude neće iskljuvičati na čipove vec posredno, neće biti otvoreni fašizam jer bi se onda lako mogao svrgnuti. Zato je potrebna finija manipulacija i uvođenje celog sveta u novi medij, da se ona ne bi mogla analizirati od izvan. Nešto kao projekat „Human Connectome Project“ ili „Human Genome Project of Neuroscience“, finansirani od strane federalnih agencija SAD-a, privatnih fondova i neuro naučnika, koji za cilj imaju sakupljanje, analizu i aktivnost ljudskog mozga, njegovu perceprciju, akciju i konačno razumevanje same svesti pojedinaca.

Zato je potreban organski medij koji će moci da evoluira u samu srž ljudskog organizma i da čovek i društvo onda postanu samo izbor većih ili manjih mogućnosti, kao što je odabir političkih stranaka, valuta, automobila, televizijskih programa, veš mašina, ideologija, knjiga, ideja, mesta za odmor… Već određenih, pretpostavljenih, cilj je da sve postane već predviđeno, anticipirano, a najbitnije je napraviti - da to izgleda kao slobodan izbor.







Нема коментара:

Постави коментар